25 April

Ska snart göra 2 st kladkakor som vi ska ha på våran avslutning till agility kursen.
Har haft lite blogg ledigt och nu har jag lite agility ledigt också.
ska köra Minuz idag en sväng annars ska han vara ledigt i veckan (säger inte vad ;D) och nästa vecka igen HÄMTAR VI HEM MIN EFTERLÄNGTADE VAAAAALP! underbart
Som jag längtar
Veckan efter åker jag och Jenny till falkenberg med Minuz, Bizon, Kessie och Fanny på 2-dagars tävling.
Kan ju säga att just nu är jag inte så grymt taggad efter gårdagens tävling. Vår på tävlings platsen 14 timmar! Och inte en jäkla pinne på det, 5 fel i agility klassen och disk i hopp klassen (med Bizon) Disken bryr jag mig inte så jätte mkt om han gjorde ett bra lopp och vi kommer kunna ta hopp pinnar då vi har 2chanser i falkenberg och 2 i råådalens, men agility klassen där vi verkligen behövde en pinne fick vi 5 jävla fel på A:et, det var ett sånt där kontakfält som domaren kunde välja att döma 5 fel eller se det om en kontakfält :S
Domarn kom fram efter klassen var slut och sa " Varför släppt du honom där? det var ett skit snygg lopp och du var ju jätte nogrann på de andra kontakfälten " Jo visst jag vet att jag skulle väntat på honom mer vid det kontakfältet men när det är 3 hinder kvar och man vill vinna så vill man att det ska gå så fort som möjligt. Men till nästa ggn ska jag vänta in Bizon mer!
Grymt besviken då jag vet att våran nästa agility klass är om 1 månad och det spelar ingen roll hur mkt vi tränar han gör dom perfekt på träning men det är jag som vill iväg snabbt och sticker innan han har tagit det och då hoppar han.

ciaooo


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket! Känns skönt att lyckas på första tävlingen, behövs för självkäänslan med tanke på vilka svårigheter Loppan å jag har haft. Å du tränar och tävlar på och är så flitig, duktiga dig! Har även hört att ni har varit duktiga instruktörer på kursen.:-)

Kram kram

2010-04-26 @ 20:41:26
URL: http://www.malinleandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0