16 Majis!

sitter här på de bästa stället i världen, säger inte var! ;)
Kom hemfrån falkenberg igår, känns sådär.
Bizon tog 2 pinnar av 2 möjliga, 1 vinst och en 3:dje plac. Så nu är han i klass3 hopp och har INGEN pinne i Agility1???
Eftersom Jenny dålig körde jag kessie också.
Hopp3 fre, Kessie - Blev diskad pga av 1 värgran i slalom skulle igentligen bara få 5 fel. Surt men inget att göra. agility klass blev en disk kommer inte ihåg de loppet.
Minuz -  Kommer inte ihåg något lopp av hans men han har gått jätte dåligt dessa 2 dagar, tyvärr :(
Lördag . Nollade jag både Minuz och Kessie i hopp loppet men sprang 3 sek snabbare med Kessie. Kessie 10 plac SM-pinne. Minuz 28plac.
Agility loppet började med att Minuz hade startnummer 53 och Kessie 56. Så jag gick till inropar och bad om att få byta någon hund och tog Minuz. Så när jag går in med Kessie till starten, börjar speakern presentera mig och sedan ser jag domaren visa en stopp hand. Då börjar speakern berätta för mig när jag står vid start att jag har gjort fel att jag har flyttat min andra hund som skulle starta innan denna och det får man inte göra.
Detta hade jag ingenaning om och inte inroparen heller så hon springer till speakern och säger att det var hon som hade gjort fel. Så jag börjar skämas ganska rejält. samtidigt som jag lyssnat på när speaker berätta detta för hela tävlingen inkl mig, tappar jag kessie helt och hon ser en malle som springer på andra bana. eftersom Kessie inte är min hund visste ja inte detta, men så fort jag fick av kopplet sticker hon in på den andra bana. Jo men nu skäms jag ganska så mkt. Så jag ropar in Kessie lyfter upp henne och går av bana. Och ingen säger något. Tror speakern skämdes lite över det sättet han berätta det på och domarn blev nog också lite paff.
Men ialla fall jag går runt och skäms tar ut Minuz och börjar värma honom, då kommer inropar och tävlingledaren och ber om ursäkt för hur speakern hade beetet sig. Jag god tar ursäkten och känner att skönt, det vara inte bara jag som tyckte det var ett konstigt sätt att berätta det på och väldrigt dålig tajming!
Startar Minuz, en helt okej start men så kommer vi till slalom som är hinder, 6 eller 7. Minuz har väldigt dåligt tempo och mitt i slalom stannar han och nosar på en pinne " gaaaaaah" efter slalom är det gungan och då springer han rakt ut, så jag väljer att ta om den och sen springa snabbaste vägen till mål.
Jag var riktigt taggad till agility klassen men tappad allt då detta inträffade.
Bizon finns inte så jätte mkt och säga, gjorde ett jätte bra lopp i fredags och ett helt ok lopp igår.
 Jag vill klippa av både hans och Minuz päls men mamma vägrar.


Kommentarer
Postat av: ;)

Du sitter la o skiter samtidigt som du skriver??

2010-05-21 @ 16:57:10
Postat av: Jossan

HAHAHA de tror du va ;)

2010-05-21 @ 20:47:31
URL: http://josalun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0