Uttala sig om en proffsig agility tränare?

Det finns folk som har gått en mänga olika agility utbildningar men aldrig lyckats med sina egna hundar? är man då en riktigt bra tränare?
Jag har funderat på de och själv skulle jag aldrig betala över 1000 kroner för att gå en kurs för en människa som aldrig har lyckast med sin egna hund!!! 
visst det är jätte bra att ha en så stor utbildning men om man inte klara av de systemet  som man valt att träna med sina egna hundar hur ska man då kunna lära ut.
Jag brukar tänka om man ska ha en tävlings kurs eller nåt liknade så måste man först och främst lyckats med sin egna hund, har man inte klarat de så har man ingen backup på sina kurs tillfällerna. Eller man baar har vart på klubbens egna tävlingar och uttalar sig att dom ska ha en avancerad tävlings kurs på klubben för 600:- ( 8 ggn på 1,5 timme)

Jo självklart kan jag också vara självsäker men de jag stör mig på de är när man tar överpris på sina kurser! de är klart att man kan utbilda sig hejvilt, men om man inte göra om de man läser till verklighet så spelar de ingen roll hur mkt man än utbildar sig.
Och en instruktör måste var flexibel man kan inte säga att en metod funkar på alla hund, NEJ de gör de absolut inte! 

Går man en kurs ska alla få lika mkt tid inne på plan även fast man klarar alla övningar så ska man få vara sin 7 minuter inne på planen då är de instruktörens jobb att hitta på fler och fler övning till ekipaget.
Tyvärr är de oftst inte så ut dom som har sprunigt tex ett varv på banan och klarar de felfritt får gå ut eftersom instruktöen inte har fler övningar än de och då har man vart inne i 2 min men så kommer en hund som inte alls klar övningarna utan måste ha de lättare  får 12 minuter inne på banan. De är klart att den som får 12 min inne på banan är jätte nöjd med Kursen men den som bara fått 2 min inne på banan har fått betala 60o kr och inte fått några tips och råd för den kan igentligen mer om agility än vad instruktören kan :S

Som ni märker kan jag bli väldigt irriterand på sånna här kursen, eftersom jag själv har blivit utsatt för det och man är inte så jäkla tuff när man är 13 år att säga " men varför får hon 12 min och jag bara 2 min? de är ni som ska hjälpa oss att bli bättre! under dessa kurstillfälen har jag bara kört en banan som jag kunnat göra alldeles själv!"
 
Men nu undrar säkert en massa * åh vad du gnäler, varför blir du inte agility instruktör själv?
Jo jag ska de har ännu inte åldern inne och tyvärr finns de ingen agility verksamhet på våran klubb och ingen efterfrågan om agility kurs. Men jag vill jätte gärna ha agility kurs, men som sagt jag vill ta ett lagom pris!


Haha ne nu har gnällt färdigt denna fredags kväll ;) nu ska jag gå och gosa ner mig i soffan och titta på en bra film:) mums


Kommentarer
Postat av: Mikaela Sandbacka

Håller med dig helt och hållet!



Minuz resultat är inskickade till jappeklubben, men man måste vara medlem för att vara med, så jag hoppas att du är det??

Många kramar från Chezzay's Flocken

2009-01-12 @ 17:05:30
URL: http://www.chezzays.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0